A közlekedés a filmekben valahogy mindig egyszerűbb. Nem szerencsétlenkednek a parkolással, nem állnak piros zebránál, nem várják meg míg a gyalogosátkelő-helyen áthaladnak a gyalogosok és sosem állnak meg tankolni.

Persze tudjuk mélyen belül, hogyha minden ilyen jelenetet beleraknának, akkor az csak növelné a gyártási költségeket, de kétség kívül Soderbergh ugyanolyan igényességgel tudta volna megrendezni ezeket a részeket is. Amikor a volán mögött ülünk és zenét hallgatva várunk a pirosnál, biztos eljátszottunk a gondolattal, hogy egy videóklippben vagyunk, vagy akár egy film üldözős jelentének főszereplői vagyunk, aki szigorúan betartják a lakott területen belüli 50 km/h korlátozást. Elvégre hősök vagyunk, nem szabályszegők. Ha a saját filmünkbe képzeljük magunkat, melyik filmes kocsit vezetnénk szívesen az M5-ös autópályán?

Vissza a jövőbe – DeLorean DMC-12

A DeLorean Motor Company által gyártott sportcoupé-t Michael J. Fox és Christopher Lloyd kettőse tette halhatatlanná a Vissza a jövőbe trilógiával. A járművet 1981 és 1983 között gyártotta a cég DeLorean DMC – 12 néven. A legnagyobb érdekesség és ismertetőjegye az autónak, hogy a vezető és az anyósülés felől nyíló ajtók szárnyként nyílnak fel.

Michael J. Fox, Christopher Lloyd és a DeLorean

A „kicsike” 55 literes üzemanyagtartállyal rendelkezik, átlagos 10 litert eszik és 8,8 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet. Az autót Giorgetto Giugiaro tervezte, aki Lotusnak és a Volkswagennek is tervezett már korábban jáműveket. A világon összesen 9000 darabot gyártottak a DMC – 12 típusból. A filmben összesen 6 DeLorean DMC – 12-őt használtak fel, amelyből már csak 3 maradt meg. Az utolsó DeLorean DMC – 12-őt 1982. december 24-én gyártotta le a DeLorean Motor Company.

Halálos iramban – az összes autó a filmben

Nagyon okos filmkészítők kellenek, hiszen konkrétan abból építettek ki egy franchise-t, hogy Vin Diesel és Paul Walker kettőse 7 részen át jó kocsikat vezet és versenyeznek egymással, meg persze néha a gonosz ellenséggel. Az autóban szereplő autókról több oldalas listát lehetne írni, hisz körülbelül 150 fajta gépjármű bukkant fel a sorozat folyamán.

Dodge Charger G/T valóban nem a leggyorsabb autója a sorozatnak, de kétség kívül a legikonikusabb az összes közül. Vin Diesel ezzel vonult be az első Halálos iramban részbe, majd a mozitörténelembe. Az autót 1968 és 1970 között gyártották, ezalatt háromszor változtattak a design-ján. Az autó Richard Sias és Harvey J. Winn tervezőmunkája által vált valósággá. Ha vásárlásra adjuk a fejünket körülbelül 65 000 euróért hozzá is juthatunk a 485 lóerőt adó Dodge Charger G/T-hez.

Dodge Charger G/T

A Volkswagen égisze alatt elkészült Bugatti Veyron egyszerűen gyönyörű, ha egy átlagos közúti autóhoz hasonlítjuk. Önmagában még csodásabb, a városi utak non plus ultrája, 2005 óta gyártja a Bugatti a Volkswagen konszern felügyeletével. A pénzünkért 7 sebességes váltót és közel 1000 lóerőt kapunk. Városban 40 litert, országúton 15 litert eszik 100 km-en, és körülbelül 400 millió forintot kell kicsengetnünk, ha szeretnénk a Suzukink mellé a garázsba egy négykeréken guruló csodát.

Bugatti Veyron

A Tokió-i hajszában szemtanúi lehettünk annak, hogy az 1969-es Ford Mustang hogyan is szántja fel az aszfaltot. Igazi amerikai veterán autónak számít. Az autó ötlete Lee Iacocca fejéből szökkent ki, amikor olyat autót szerettek volna a 60-as években, ami képes felvenni a kesztyűt az ifjabb körében népszerűségnek örvendő járművekkel, mint például a Chevrolet Camaro. 1964-ben gyártották le az első darabot, és akkora siker lett, hogy egyetlen nap alatt értékesítették a tervezett éves mennyiséget. Ezzel méltán szereztek helyet a listán.

James Dean autója – Porshe 550 Spyder

Kicsit kilóg a sorból, hiszen nem filmben szerepelt a jármű, hanem inkább az életben hátborzongató körülmények között lelte benne halálát egy legendás moziikon.

James Dean az 50-es évek hatalmas szexideáljának számított, méltán vívta ki a történelemben való jogát, hiszen nem csakhogy tragikusan fiatalon, mindössze 24 évesen vesztette életét egy autóbalesetben, de ő volt az első színész, aki posztumusz Oscar-díj jelölést kapott a legjobb színész kategóriájában. Nála csak az az autó híresebb, amelyben halálát lelte, ez nem más, mint egy Porshe 550 Spyder.

James Dean és "Little Bastard"

A sportautót 1953 és 1956 között gyártotta a Porshe. A legenda szerint, mikor Dean megvásárolta a kocsit, rögtön meg is mutatta Alec Guiness-nek, aki csak annyit mondott: „Ebben az autóban egy héten belül meg fogsz halni.„ Az autót kifejezetten versenyre szánták, 1,5 literes, négyhengeres, 110 lóerős motort szereltek bele. Gyártása alatt összesen 90 darabot adtak el belőle.

Meglógtam a Ferrarival – Ferrari 250 GT California

Ki ne emlékezne arra, mikor még a tejfölös szájú Matthew Broderick és a még tejfölösebb szájú Patrick Dempsey-t néztük a filmben, amikor Ferris Bueller úgy dönt, hogy ellopja haverja apjának féltve őrzött 1961-es Ferrari 250 GT Californiá-ját?

Talán mindenkinek meg van! Érdekesség, hogy a film híres Ferrarija nem is igazi Ferrari, hiszen átszámolva a film gyártási költsége nagyjából fedezi egy igazi GT California árát. 2013-ban árverezték el a filmben látott darabot 235 ezer dollárért.

Kill Bill – Chevrolet Silverado

A filmben nemes egyszerűséggel az Uma Thurman által elkötött Chevrolet Silverado C2500-át P***y Wagon névre keresztelték át Quentin Tarantino remekművében. A Chevrolet Silverado-t 1998 óta gyártják egészen a mai napig, sőt az egyik legmegbízhatóbb pick-up – ként tartják számon az Egyesült Államokban.

Chevrolet Silverado a Kill Bill-ben

5900 cm3-es hengerűrtartalmával, 8 hengerével, és városban 26, országúton pedig 16 literes fogyasztásával méltán kiérdemelt helyet foglal el Quentin Tarantino klasszikusában és az országutakon is.