interjú norciusz reblog közlekedés autó


A debreceni lány élete számokban. 2000-ben született, 13 évesen debütált felnőtt gyorsasági sorozatokban, ezzel pedig a világon az egyik legfiatalabb női gyorsasági autóversenyzőjévé avanzsált. A közösségi oldalakon összesen 300 000 követővel rendelkezik, a 17 éves hölgy, aki december 7- én született, stílszerűen, mondhatni „bondosan” a 7-es rajtszámmal versenyzik, és 79 versenyből 69-szer végzett dobogón.


Amikor a felvezető szöveget felolvastam Viviennek, akit ezúttal külföldön sikerült utolérni, hogy jóváhagyja, és megerősítsen az információim biztosságában, szerényen és mosolyogva helyeselt, majd felajánlotta, hogy tegeződjünk.

„A hetes szám azért is fontos, mert hetedikén születtem, így ha versenyzem, igyekszem mindig azt a rajtszámot megszerezni. „ Eddig szerencsét hozott, ahogy reméljük ezután is.
 

Amikor rákerestem a nevedre, elképesztő eredményeket találtam. Többek között azt, hogy a Forbes magazin beválasztott 2017-ben a 30 legsikeresebb 30 alatti magyar fiatal közé. Hogyan lehet megélni ezt a népszerűséget és a sikert, hiszen ez nem egy 8 órás munka?

Keszthelyi Vivien: Igen, nyilvánvaló, hogy ez egy nagyon jó érzés, többek között az hogy beválaszottak a legsikeresebb 30 alatti legsikeresebb magyarok közé. Egyértelmű, hogy pluszt ad ez az eredmény is, hiszen ez is csak a jele, hogy minden teljes mértékben jó irányba halad, illetve annak, hogy nagyon jó, ha az embernek vannak céljai. Ez is annak a bizonyítéka, hogyha célokat és álmokat tűzünk ki magunk elé, azokat bizony el lehet érni.
 

Karriered során látszódik, hogy nagy figyelmet fordítasz a tehetséggondozásra és több jótékonysági szervezet tagja vagy, és lelkes adakozó. Többek között a Dare to be Different mozgalom tagja is. Honnan ered ez a karitatív hozzáállás?


K.V.: Nagyon jó érzés másokon segíteni, hiszen ha másokon segítesz, közelebb kerülhetsz az emberekhez, talán innen ered ez a hozzáállás. Alapvetően is szeretem az embereket. A Dare to be Different mozgalmon kívül az Unicef magyarországi támogatója, valamint a Mosoly Alapítvány nagykövete is vagyok egyben. Jó érzés, hogy a támogatással, a támogatásommal segíthetek. Olyan embernek tartom magam, aki igazán arra törekszik, hogy jól érezze mindenki magát, és jó legyen mindenkinek a környezetemben.
 

Még mielőtt elfelejteném, szeretnék gratulálni a jogosítványodhoz. Ha jól tudom, idén sikerült megszerezned.
 

K. V.: Köszönöm szépen, igen, idén januárban sikerült megszereznem a jogosítványt, alig négy hónap alatt szerencsére minden könnyedén és egyszerűen meg, szóval nagyon boldog vagyok.

Mennyiben más egy személyautót vezetni egy 2000 cm³ -es túraautót? Technikailag mennyiben más?


K.V.: Természetesen teljes más, hiszen egy személyautó puha és kényelmes üléssel van felszerelve, hiszen a hosszú utakat, a hosszú autóban töltött órákat muszáj megfelelő körülmények között megtenni. Személyautóban inkább a figyelem és a közlekedésben való részvétel, ami az elsődleges szempont.
 

Mit tartasz a legfontosabb dolognak a közlekedésben, hiszen ha valaki, akkor Te biztosan sokat tapasztaltál már a volán mögül, mind közúton, mind versenypályán?

K. V.: Azt vettem észre, és ami a legnagyobb különbség, hogy versenypályán kiszámíthatóak a körülmények, hiszen van eleje és vége a versenynek. Például várható, hogy a másik résztvevő célja az, hogy megelőzzön, vagy javítson a pozícióján. A közutakon nincs verseny, így teljesen más. Mindenkinek más a vezetési stílusa, mindenkinek másképp kell alkalmazkodni a közlekedésben részt vevőkhöz.
Gyakran látom az embereknél sajnos, hogy a legtöbb baj azért alakul ki, mert a sofőrök telefont használnak. Ez jócskán elvonja az emberektől a figyelmet, pontosan ezért is kell jobban koncentrálniuk. Én is használok általában véve telefont, de vezetés közben mellőzöm azt, pontosan azért, hogy ne alakuljon ki semmilyen probléma.

Nem tudok szó nélkül elmenni amellett, hogy igen fiatal korod ellenére, olyan eredményeket értél el hivatásod során, amelyről a legtöbben csak álmodunk. Hogyan lehet összeegyeztetni a tanulmányaidat az életstílusoddal, hiszen ez nem egy hétköznapi életvitel?

K. V. :Nyilvánvalóan elég nehéz, hiszen van, hogy egy két hónapos felkészülés is több évnek tűnik. Nehéz többfelé szakadni, és összeegyeztetni a dolgaimat. Ha van egy kis szabadidőm akkor azt szívesen töltöm a családom társaságában, olyan emberek között akiknek az ideje értékes számomra. Elég nehéz, de nem adom fel.