Megosztó dolog a repülés, valaki vagy egy életre megszereti, vagy egy életre megutálja, és csak egy szükséges rossz lesz neki. Van, aki még sohasem repült, és első alkalommal egy életre szóló szerelmet jelent, van, aki pedig már sokszor repült, de minden egyes alkalommal fél. 

A repülés csodálatos élménye egy sor aerodinamikai konzekvencia és egy nagyon erős motor eredménye. Már a polichisztort, a korát megelőző Leonardo da Vincit is foglalkoztatta a repülés fogalma, és az, hogy vajon ez milyen módon is lehet kivitelezni. A repülés történetében 1903-ban következett be az első áttörés, amikor a Wright- fivérek megépítették az ún. Wright Flyer-t.
Azóta a repülés az életünk részévé vált, és nem valami boszorkánysággá. Elég ha az égre tekintünk, és a fehér csíkot maga után húzó személyszállító-repülőkre gondolunk. A repülés képességét a mezőgazdaságban, a szállítmányozásban és a földrajzi feltérképezésben is hasznosították korunk tudósai.
A legismertebb talán a személyszállítás, amelyre egy teljes iparág épült rá, kezdve a légitársaságokkal. Ezúttal be is mutatjuk, melyik légitársaságok is csinálják a legjobban!

Emirates Airline

Talán a legismertebb szponzor a Grand-Slam tornákon és a mostani foci világbajnokságon is fel-fel bukkan a nevük. A légitársaság 1985-ben alakult meg, fő központjuk az Egyesült Arab Emírségekben, Dubai-ban állomásozik. A statisztikák szerint a tavalyi időszakban közel 59 millió utas választotta az Emirates légitársaságot utazásuk eszközéül. Ha viszonyítani szeretnénk ezt az adatok, elég annyit mondani, hogy 10 éven belül megduplázta utasai számát. A légitársaság közel 250 légijárművel rendelkezik összesen 120 milliárd dollár értékben.
Az Emirates gondoskodik arról, hogy utasainak legyen is miből válogatni, jól példázza azt, hogy a világ 80 országának 143 állomására tudunk elrepülni. Összesen ebben 64000 dolgozó vesz részt, akik garantálják nekünk a gondtalan repülést.

Emirates Business Class


Az ott dolgozók közül, talán a légiutas-kísérők élete lehet számunkra a legközelibb, hisz elég csak az Instagram-ra felmennünk, ha szeretnénk kicsit belelátni a filteres világba. A legbosszantóbb persze az, hogy a légitársaság dolgozójaként tengereket, akár óceánokat szelnek át, mindezt közel ingyen.
Megérheti az Emirates-nél dolgoznunk, hiszen az olajgazdag országok megtehetik azt, hogy olyan ellátást kapjanak dolgozói, amelyről egy mezei ember csak álmodhat. Ha szeretnénk kicsit jobban belelátni, létezik sok blog és ott dolgozó légiutaskísérők életét bemutató videó, amelyek tényleg testközelbe helyezik számunkra, milyen is lehet tényleges „flight attendant”-ként dolgoznunk. Az elrettentő példa természetesen megvan, hiszen sehol sincs kolbászból a kerítés.

Az Emirates Airline Airbus A380 típusa

Mindenesetre, ha utasként, illetve fogyasztóként az Emirates-t választjuk, a 36 000 járattal, ami minden héten indul egyszerűen nem lőhetünk mellé a Közel-Kelet legnagyobb légitársaságával.

Swiss Air

Ahogy a neve is jól mutatja, egy Svájcban állomásozó légitársasággal állunk szemben, akik az egyik legkiemelkedőbb színvonalat prezentálják, ha légitársaságokról van szó, nem csak Európában, de szinte az egész világon. Közel 100 állomás közül válogathatunk, maradhatunk akár Európában, választhatjuk Észak- Amerikát, Dél- Amerikát, de akár Afrikát vagy Ázsiát is.

A Swiss Air Airbus A320 típusa


Éves szinten közel 430 millió svájci franknak megfelelő bevételt termel a Swiss Air. A légitársaság egyébként a Lufthansa leányvállalata.
A svájciak általában vett különcsége és precizitása itt is megnyilvánul, gondoljunk csak arra, hogy mekkora szerepvállalása volt a I. illetve a II. világháború során. A Swiss Air nem szégyell egy brand-et, konkrétan egy egész vállalatot arra építeni, ami a néppel és az országgal való pozitív előítéletet gerjeszti. A légitársaság szlogenje: Made in Switzerland.

Swiss Air Business Class


Gondoljunk csak arra, ha a két felirat Made in China vagy Made in Switzerland, vajon egy nem reprezentatív felmérés során melyik lenne a befutó? Értik már mire gondolok?
A cég ezek mellett 2002-ben lett megalapítva, mai logóját pedig 7 éve, 2011. óta viselik büszkén.

Wizz Air

A magyar érdekeltségű Wizz Air Hungary LTD 44 ország 139 állomásaira repít el minket Európától Dél Afrikán át a közel-Keletig. A céget 2003-ban alapították Váradi József és Diedrick Pen vezetésével. Éves adózás előtti nyeresége tavalyi adat szerint közel 250 millió euróra rúgott.
Az idei év pedig jubileumi a cég számára, hiszen idén júniusban üzembe állították 100-dik repülőgépüket is. A remek pillanatra Budapesten került sor, a 100 darabos flottát 14 év alatt sikerült elérnie a Wizz Air-nek.

A Wizz Air Airbus A321 típusa


Az utóbbi időben negatív hírekkel került címlapokra a Wizz Air, hogy az úgynevezett „szétültetés” módszerével próbálja meg motiválni az utasokat, mondván, ha egymás mellé akarnak ülni a gépen, akkor fizessenek többet. Ezzel bizony tényleg felróható annak fényében, hogy a fapados légitársaság valódi célja a gyanútlan utasok lehúzása?
Korábban a Ryanair-nél volt egy hasonló eset, amelynek végén a Polgári Repülési Hatóság vizsgálatot is indított az ügy kapcsán.

Wizz Air 100


Nemrégiben az híresztelés is szárnyra kapott, hogy Lutonból indítanának Torontóba és New York-ba is járatokat a Wizz Air-rel. A cég a Brexit következtében alapította meg leányvállalát Angliában, ahonnan indulnának az egyenes járatok. Az hogy valóban fapadossal repülhetünk-e a tengeren túlra, vagy sem, az még a jövő zenéje, de bízzunk egy egyenes járatú Budapest – New York-ban is.

Amennyiben Nektek is van repülős élményetek, amit megosztanátok, írjatok nekünk Facebook-on!