Tény, ha a fővárosban élsz, akkor következik, hogy utálsz közlekedni, és a hócipőd is tele van a közlekedéssel, és mindennel ami ahhoz kapcsolódik.

Körülbelül egy hete készült az a kérdőív, amely arra hivatott rávilágítani és arról kérdezett minket, hogy vajon milyen is a viszonyunk a közlekedéshez, és hol is foglaljuk el benne a helyünket. A válaszok alapján, inkább kívül, mintsem benne. Különböző kérdésekre különböző válaszok születtek, nem csak határon belülről, de Londonból és Helsinkiből is. A vizsgált adatok szerint a válaszadók kora 21 évtől egészen 70 évig terjedt. Köszönjük a válaszokat! Lássuk, milyen eredmények születtek.

Milyen gyakran veszi igénybe a tömegközlekedési eszközöket? 

Jól kivehető, hogy tényleg csak szükség esetén vesszük igénybe a közlekedési eszközöket, a munkába járást, szórakozást is beleszámolva. Viszont a második nagy csoportunkról se feledkezzünk meg, hiszen ők a napi szintű használatra vannak kényszerítve, így a héten minimum 5 alkalommal kell tömegközlekedési eszközhöz folyamodniuk.

Elégedett-e a tömegközlekedési lehetőségekkel a környezetében?

A második kérdésnél a tömegközlekedési eszközök lehetőségeire kérdeztünk rá, itt szerencsére pozitív hírekkel tudunk szolgálni, hiszen a nagy többség többnyire meg van elégedve a tömegközlekedési eszközök lehetőségeivel. A két szélsőség egy kisebb százalékot takar a kérdéssel kapcsolatban! Pipa!

Mennyire elégedett a tömegközlekedési eszközök várótermeinek állapotával? 

A váróterem mindig kritikus pont a vonatnál vagy a busznál, hiszen ameddig várjuk a járatunkat nem mindegy hogy milyen helyen tesszük, főleg télen, mikor nagyon hideg van. Látszik, hogy többnyire nem vagyunk elégedettek, reméljük, hogy a jövőben ez a helyzet változni fog, hiszen a váróterem egy fontos alappillére a közlekedésünk zavartalan folyamatában. Csupán 4% válaszolt maradéktalan elégedettséggel.

Melyik tömegközlekedési eszközt veszi leggyakrabban igénybe? 

A tömegközlekedési eszközök lehetőségei közül egyértelműen a busz viszi a prímet, viszont az is látszódik, hogy a megkérdezettek inkább utaznának taxival, mint villamossal, ami számomra egészen meglepő. Ez természetesen abból adódhat, hogy a kisebb városokban, vagy falvakban jóval korlátozottabbak a közlekedési lehetőségek, van ahol nem adott a metró vagy a villamos.

Mennyire elégedett a tömegközlekedési eszközök tarifájával? 

Az eszközök tarifája sokkal szélsőségesebb szempont a közlekedésben, hiszen vagy elégedett valaki, vagy nem. Nincs köztes állapot, ez látszódik, is hiszen a legnagyobb hányadban azok vannak, 47%-os első hellyel, akik nem elégedettek a a közlekedési tarifákkal.

Örömmel tapasztaltam azt is, hogy bizony a közlekedési etikett még nem veszett ki a köztudatból, és bizony a nagy többségnek adták már át, vagy ő adta át a helyét egy annak rászoruló személynek. A megkérdezettek 91 százaléka rendelkezik jogosítvánnyal, ez is újra csak azt bizonyítja, mennyire benne van a mindennapjainkban a közlekedés fogalma.

Írja le a lakóhelyére jellemző közlekedési helyzetet, egy szóban.

A kedvenc kérdésemet érintve, elérkeztünk a véleménysarokba, ahol mindenki szabadon kifejthette véleményét egy szóban, hogy elmondhassa milyen is a lakókörnyezetében az aktuális közlekedési közhangulat. Magas fölénnyel nyert a szar, majd a kaotikus, kaki, illetve a katasztrófa kifejezések is szerepeltek a top 5-ben. A kérdésben EGY szóban kellett megfogalmazni a közlekedésről való véleményünket, de érkeztek kerek mondatok is, például hogy túl sok a járat, valamint hogy a tendencia az, hogy csökkennek a járatok sűrűségei. Megoszlóak a vélemények.

A konklúzió az, hogy a közlekedés mindenkit foglalkoztat, sajnos soha nem lesz olyan utópisztikus világ, amelyben a körülmények megfelelnek mindenki számára. A folyamatosan mozgolódó és mozgalmas világunkban azonban ne feledkezzünk meg figyelni magunkra, és figyelni egymásra is.

Utólagos köszönet mindazoknak, akik kitöltötték a kérdőívünket, hogy tisztább képet kaphassunk a közlekedési közhangulatról.