Emberek, elsősorban hozzátok szólok. Tegyetek gazdaggá. Louboutin cipőben és Louis Vuitton táskával a hátamon szeretnék járkálni. Tudom, hogy képesek vagytok rá, csak hinnetek kell benne, hisz Kim, Paris és a többi blogger is azért lett azzá ami, mert Ti, kedves emberek, vagytok! Szeretitek a sminket, a szép ruhát, a képeket rólam, és a videókat, amiket a szép sminkekről, ruhákról és rólam készítek.
Ezek alapján elhatároztam, hogy én is Celeb akarok lenni.
Nemrég van belépési jogosultságom Instagramra. Körülbelül egy éve. Más volt, mikor regisztráltam, és igazából nem is nagyon tudtam, mi a lényege. Ki akartam próbálni valamit, ami nem arról szól, hogy egy semmitmondó képet rakok ki magamról, valami szintúgy semmitmondó idézettel vagy szöveggel. Valami újat és mást vártam ettől a közösségi oldaltól. Azt hiszem megkaptam, viszont minden negatívumát is együttvéve. Meglátásom szerint az Instagram lényege az lenne, hogy motiváljon Téged, mint fogyasztót, valami olyan dologra, amit többet teszel le az asztalra, mint ami vagy. Mutass, fényképezz és ossz meg emberekkel olyan pillanatokat, amiket ők nem tudnának. A sok filter és az árnyalatgazdag megoldás pedig arra szolgál, hogy mindezt a legszebb és legpazarabb módon tálald. Motiváld magad, hogy többre vagy képes.
Vagy velem van a baj, vagy az alkalmazás rossz, de engem csak a mardosó féltékenység, a csokis papír és a kólás üveg kupakja választott el attól, hogy felhagyjak az egésszel. Nem beszélve, a boros palackról. Itt vannak ezek a közösségi oldalak, és médiumok, amik arra hivatottak szolgálni, hogy kapcsolatot tartsunk az emberekkel, és tényleg azt az örömöt találjuk meg egy-egy élményben, hogy őszintén és önzetlenül megosszunk másokkal, ismerősökkel, barátokkal. Viszont ez sajnos a technológia fejlődéssel és a társadalmi elidegenedés következtében valami egész más dologba csapott át, mint ami eredetileg elrendeltett neki. Mi sem mutatja ezt jobban, minthogy 2015-ben az Instagram hirdetési bevételei 595 millió dollárt hoztak a konyhára. 2017-re ez az összeg elérte a 2,81 millárd dollárt. A felhasználói számát körülbelül 400 millióra becsülik (a Facebook felhasználóinak száma idén elérte a 2 milliárd főt), melyek 75%-a nem az Egyesült Államokban él. A regisztráltak 60%-a naponta posztol a fiókjában képeket, videókat, ezen emberek 90%-a fiatalabb 35 évesnél. Ezzel az eredménnyel a második legnépszerűbb közösségi oldalnak számít az egész világon. A 400 millió ember 30%-a jelenleg is, ahogy ezt a cikket olvasod, fent van és az Instagram-ot böngészi. Egy átlagos napon körülbelül 80 millió képet osztanak meg a felhasználók. Az elmúlt évben pedig megduplázódott a regisztráltak száma.
Stílszerűen a legkövetetettebb Instagram fiók az @instagram fiókja 226 milló követővel, ezt követi Selena Gomez 125 milló követővel, a harmadik helyen pedig Ariana Grande áll 113 millió követővel. Ezek mellett rengeteg érdekes számadatot láthatunk még csupán számokban. Például a világ top 100 vezető márkája rendelkezik Instagram fiókkal, így a hirdetések ezen márkákkal 10-szer többet érnek, mint a Facebook-on, 54-szer többet, mint a Pinterest-en és 84-szer többet, mint a Twitteren. Így kijelenthetjük, hogy az egyik legértékesebb hirdetési felületről beszélhetünk az Instagram felületén.
Nemrégiben Youtube-on hallgattam a sorozatos zenéket. Valamely egyveleg indult el, benne természetesen a Despacito-val, amit konkrétan mi is erős magyar akcentussal kívülről fújunk. A stílust folytatván feldobott egy Anitta nevű énekest, aki számomra ismeretlen, és kevésbé népszerű. Érdekességképp rákerestem az Instagram felületén: 22,4 milliós hadsereggel rendelkezik eme brazil énekesnő, dalszerző hölgy. A bloggerek tekintetében is a @hudabeauty nevű oldal 21,2 milliós táborával az egyik legnépszerűbb sminkkel és style-al foglalkozó fiók. A hölgy saját honlapon árulja saját termékeit, és természetes tippeket és trükköket mutat be, hogyan lehetünk nem saját magunk, hanem saját magunk jobb, dögösebb, sminkes változatai. Mondanom sem kell kellően meglepett a népszerűsége ezeknek az oldalaknak, talán azért mert Kelet-Európában élünk, talán azért, mert minket még nem fertőzött meg a blogger láz. Még.
Ahogy most ülök és írom a cikket, a barátom is természetesen az Instagramot böngészi.
Vajon mikor is lett a kora 2000-es generáció ennyire megszállottja a csillogásnak, a style-nak és a felszínességnek? Ez hajtja őket? Tulajdonképpen erről is szól a generációnk analfabetizmusa. Írás helyett képekben kommunikálunk, melyek sokkal inkább szólnak a fitogtatásról, mintsem a mélyebb tartalomról. Csak görgessük végig az Instagram fiókunkat: egy fogfehérítő reklám itt, egy külföldi nyaralás ott, egy vágyott élet, amelyeket csak képek kockáin, egy pillanat erejéig örökítünk meg, mintsem, hogy megélnénk őket, és valóban jelentőségteljes momentummá alakítánk az életünkben.
Egy, kettő Messenger pittyenés.
Gyorsan megnézzük ki írt, elküldünk egy képet, vagy vicces filtert aggatva a fejünkre, leplezve vagy éppen kihangsúlyozva kiégettségünket lövünk egy képet.
Kész a kép, tegyetek gazdaggá, lájkoljátok, és osszátok.
Vagy csak tedd le a telefont.