Az utóbbi időszakban számos Terület- és Településfejlesztési Programban pályázó, és pályázatot nyerő település került ki a Dél-Alföldi régió, Csongrád megyéjéből.


„A program célja a regionális, decentralizált gazdaság fejlesztésének támogatása és a helyi erőforrásokon alapuló foglalkoztatás növelése. A program több mint 1 milliárd eurót juttat integrált fenntartható városfejlesztési intézkedésekre külön prioritás keretében.” Pályázatok végkimenetélre és várhatólag hatással is lesznek a szociális, gazdasági és a környezeti fejlődésekre és hatásokra.
A kabinet egyébként 2016-ban bejelentette, hogy uniós és állami forrásból 2022-ig, amelynek során 1000 kilométer négysávos autópályát is felépítenek. A teljes infrastrukturális beruházás és fejlesztés összege 2400 milliárd forint amelyből 1300 forintot az állam garantál, a fennmaradó összeget pedig uniós pénzből finanszírozzák majd. Ennek során valósulhatott meg 2018-ra 47. számú főút Hódmezővásárhelyt elkerülő szakasza.

Csongrád megyében TOP-os pályázatra 73 milliárd forrás áll rendelkezésre, Szeged és Hódmezővásárhely 34, illetve 10 milliárd forintot használhat fel, a megye 58 települése pedig a fennmaradó 29 milliárd forint felett rendelkezhet. Az összegből 5 milliárd forintot költenek a közlekedés és az infrastruktúra fejlesztésére a térségben.

2017-ben nagy infrastrukturális beruházások kezdődtek el Fábiánsebestyén, Szentes és Csongrád város térségben, hiszen elkezdődött és meg is valósult a Nagymágocs és Lapistó közötti (amelyet az ország legrosszabb útjaként aposztofáltak) rossz minőségű útburkolat javítási munkája, a helyieket pedig foglalkoztatja a 451-es főút felújításának elkezdése, amely azért is preferált és frekventált probléma, mert a Szentest és Csongrádot összekötő, Tiszán átívelő híd biciklis forgalma nem biztosított a szakaszon. Az ígéretek szerint 2018 -ban elkezdik az útszakasz felújítási munkáit. Sajnos a nagy bicikliforgalom miatt fordult már elő baleset is ezen a szakaszon.

dél-alföld tram train kérdőív fejlesztés

A hódmezővásárhelyi elkerülő út építése

Az idén elkezdett, egyik legnagyobb eredményt is garantált beruházás a Szeged és Hódmezővásárhelyt összekötő tram-train vonal megvalósítása lesz. A tram-train, más néven vasúttal kombinált villamos olyan eszköz, amely városon belül és kívül is lehetővé teszi az átszállás nélküli utazást. Az első tram-traint 1992-ben építették meg Németországban, azóta Franciaországban, Hollandiában, Angliában, 2020 után pedig Magyarországon is lehetőségünk lesz ezt a közlekedési eszközt választani. A vonal felépítése megelőző munkát is igényel, hogy megfelelően ki tudják alakítani a későbbiekben a vonalat, ennek a munkálatait kezdték meg Hódmezővásárhelyen. A napokban veszem fel a kapcsolatot a kivitelező céggel, amennyiben szerencsével járok, több információval is tudok szolgálni a térség jelenleg legnagyobb beruházásáról.

dél-alföld tram train kérdőív fejlesztés

Látványterv a hódmezővásárhelyi tram-train-hez


Addig is töltsetek ki egy 1 perces kérdőívet, hogy minél tisztább képet kaphassunk a hazai közlekedési helyzetről!